Nacho Planes |
Patricia G. Torelló |
Els alumnes de 2n curs de Cicle Formatiu de Grau Superior Fotografia Artística ens han enviat una petita mostra dels seus treballs.
Amb la premissa per incentivar a generar el crowdpower des de la Fundació Arranz-Bravo hem creat uns continguts que posen en relació idees i conceptes que han portat a recrear aquest gènere clàssic de la història de l’art.
Aitor Lopez |
Aída Vargas |
Judit Van Londen |
L’exemple paradigmàtic és el cas de Isidore Ducasse, Conde de Lautréamont i els seus cèlebres “Cants de Maldoror” ¿Existe algo tan bello como el encuentro furtuito entre un paraguas y una maquina de coser sobre una mesa de disección?
Els dos moviments compartien el gust per la provocació, la necessitat de sorprendre l’espectador, l’ús irracional i l’atzar. Les situacions irracionals, allò insòlit i inversemblant regien els processos creatius. Aquesta actitud era la resposta a la incomoditat de la convivència amb idees polítiques i socials dominants. Sense oblidar els descobriments sobre l’insconscient de Freud que van fascinar el panorama artístic i el gust per els objectes insòlits, vells, gastats, deformats… eren objectes admirats pels surrealistes.
D’entre aquests objectes el de l’objecte descontextualitzat, l’objecte trobat o trouvé va revolucionar el sentit d’aquest en sí, dotant-l’ho amb un sentit diferent i màgic. Es va ampliar la seva visió provocant un desplaçament del sentit originari, al marge del seu significat racional, quedant-nos amb el que irracionalment pugui desencadenar.
L’encontre fortuït d’un objecte en desús que es troba inesperadament pot ser el motiu de la creació d’un nou objecte.
Arranz-Bravo és un artista que també ha recreat l’esperit surrealista.
Eduard Arranz-Bravo: Mirall Trobat (2001)
Llibre amb 72 originals, peça única.
Pintura i collage sobre paper, 33’5 x 24,5
|
Joan Miró
Seguint
aquesta estela il·lustre, penseu en un lloc, un emplaçament, o
simplement el lloc on sou ara... ja heu visualitzat l'objecte trobat?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada